Ibland går saker sönder eller är i behov av service när det kommer till våra gemensamma ytor och utrustning. De allra flesta ärenden kräver inte akuta åtgärder utan kan lösas efterhand. Om du är osäker på om något behöver åtgärdas eller inte så är du välkommen att skicka ett mejl till styrelsen på styrelsen@isprinsessan3.se.
Byte av glödlampor och liknande ingår i den rondering som Riksbyggen gör löpande och ska inte behöva felanmälan.
Vid akuta ärende, tex större vattenläckor kontakta Riksbyggens jour på 0771 860 860
Exempel på fel som räknas som akuta:
- stopp i avlopp med stigande vatten
- helt strömlös lägenhet
- kyl, frys eller spis är helt ur funktion
- skada på fast egendom som innebär risk för personskada eller inbrott.
Notera att handhavande fel kommer att debiteras bostadsrättshavaren. Tex: Om du har strömavbrott i din lägenheten och ringer jouren som kommer ut och hjälper dig, och det visar sig att bara en jordfelsbrytare har stängts av, så kommer ärende att faktureras till bostadsrättshavaren
Gäller det brand eller brott? Kontakta SOS på 112 eller polisen på 114 14.
Vid fel på maskinerna i tvättstugan gör felanmälan till styrelsen via e-mail